"Een bedankkaartje was het minste dat ik kon doen"

maandag 25 juni 2018


Natuurlijk draait het bij groot onderhoud vooral om goed vakwerk. Maar je biedt pas écht toegevoegde waarde als je je kunt verplaatsen in de eindgebruiker. Lees het bijzondere verhaal van Ine van Erp uit Geffen maar eens. 

Een nieuwe keuken en nieuwe kozijnen in de woon- en slaapkamer. In de woning van Ine moest er eind 2017 best wel wat onderhoud plaatsvinden. Daar kwam nog bij dat ze wel wat anders aan haar hoofd had, want haar man lag zeer ernstig ziek thuis. 

“Om eerlijk te zijn, zag ik best wel op tegen de onderhoudswerkzaamheden. Ik had namelijk weinig trek in de overlast door harde geluiden en vreemde mensen over de vloer… Het groot onderhoud was weliswaar hard nodig, maar de timing was voor ons verre van perfect. En met mijn man ging het steeds slechter.”

Kennismaken
Voor aanvang van de onderhoudswerkzaamheden ging onze bewonersconsulente Ilse bij Ine en haar man langs om kennis te maken. Dat bezoek stelde Ine meteen een beetje gerust.

“Ilse was ontzettend aardig en meelevend. En ze beloofde ons direct dat haar collega’s alle rekening zouden houden met onze vervelende situatie. Toch moet je dan altijd maar afwachten wat daar in de praktijk van terecht komt… Maar ik kan je zeggen: ze zijn hun belofte meer dan nagekomen.”

Prettige communicatie
“De medewerkers van Hendriks SGR brachten mijn man en mij van elke stap in het proces op de hoogte”, vertelt Ine. “Sterker nog: ze overlegden steeds met ons wanneer ze het beste met bepaalde werkzaamheden aan de slag konden gaan. De communicatie verliep dus heel erg prettig en ze hielden volop rekening met onze situatie.”

Verdriet
Tijdens de onderhoudsperiode kwam Ine’s ernstig zieke echtgenoot te overlijden. Vanzelfsprekend had Ine veel verdriet en moest ze wennen aan de gedachte dat haar man er niet meer was. Maar tegelijkertijd gingen de onderhoudswerkzaamheden in de buurt gewoon door...

“Ilse en projectleider Heins hebben me in die moeilijke tijd echt opgevangen”, aldus Ine. “Zo stonden ze na het overlijden van mijn man direct op de stoep met een grote bos bloemen om me te condoleren. Maar ook in de weken daarna zijn ze hier veel geweest. Bovendien regelden ze dat een deel van het onderhoud in mijn woning werd uitgesteld. Daar was ik heel erg blij mee, want dat gaf me rust.”

Bedankkaartje
Ine vond de meelevende aanpak van onze medewerkers zelfs zo fijn, dat ze ons na de onderhoudswerkzaamheden een bedankkaartje stuurde. Voor ons heel speciaal, maar voor Ine voelde het als het minste dat ze kon doen.

“Ilse, Heins en hun collega’s zijn zó ontzettend vriendelijk voor ons geweest. Ondanks de moeilijke tijd heb ik me nooit opgejaagd gevoeld. Ze begrepen onze situatie en vroegen er altijd even naar als ze voorbij liepen. En als ze iets voor me konden doen, deden ze het meteen. Ik vind het heel bijzonder dat een bedrijf op zo’n manier met bewoners omgaat. En niet te vergeten: mijn nieuwe keuken is prachtig geworden. Ze hebben me dus op alle vlakken geholpen.”

Delen op Facebook Delen op Twitter Delen op LinkedIn